Paylaşımın Dinmek Bilmeyen Yağmuru ..Forum EyLüL SizLerLe

Radyo EyLüL'de Artık Yayında ..Www.radyo-eylul.net
 
AnasayfaPorTaL EyLüLGaleriSSSAramaKayıt OlGiriş yapRadyo

Paylaş | 
 

 Renklerin Sağlıktaki Önemi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ilknur
Özel üye
Özel üye
avatar

Kadın
Mesaj Sayısı : 133
Yaş : 31
Kayıt tarihi : 19/11/08

MesajKonu: Renklerin Sağlıktaki Önemi   C.tesi Kas. 22, 2008 6:09 pm

Yapılan son çalışmalar, günlük olarak 5 ve üzerinde renkli sebze ve meyve tüketiminin sağlıklı yaşam için çok önemli olduğunu kanıtladı. Sebze ve meyvelerin sağladıkları vitamin, mineral, posa ve fitokimyasallar ile sağlığı geliştirdikleri, yaşlanmanın neden olduğu etkileri önledikleri, kanser ve kalp hastalıkları riskini azalttıkları belirlendi. İşte renklerine göre besinler ve yararları:

BEYAZ
Beyaz renkli besinler LDL kolesterolü düşürüp, kalp hastalıkları riskini azaltıyor. Muz, armut, karnabahar, sarımsak, soğan, mantar, patates gibi beyaz renkli besinleri tüketerek kalp hastalıkları riskinizi minimuma indirmeniz mümkün.

MAVİ VE MOR
Mavi ve mor renkli besinler etkisini en çok hafıza üzerinde gösteriyor. Bu renkteki gıdalar pek çok kanser türüne (başta prostat kanseri olmak üzere) yakalanma riskini azaltıyor. Dolaşım sisteminin korunmasına ve sağlıklı yaşlanmaya da yardım ediyor. Erik, siyah üzüm, patlıcan, böğürtlen, incir, yaban mersini, lahana gibi besinleri yoğun tüketmeye özen gösterin uyarısında bulunuyor uzmanlar.

SARI VE TURUNCU
Sarı ve turuncu renkli besinler bağışıklık sisteminin güçlenmesini sağlıyor. Göz ve kalp hastalıklarına karşı kalkan oluşturuyor. Portakal, şeftali, mango, kavun, havuç, ananas, üzüm, balkabağı, kayısı, sarı elma, mısır bu renk besinler arasında.

YEŞİL
Yeşil renkli besinler kemikleri koruyor, dişleri güçlendiriyor, göz sağlığına zarar gelmesini önlüyor. Bazı kanser türlerine yakalanma riskini de azaltıyor. Yeşil renkli gıdalar arasında kivi, ıspanak, brokoli, brüksel lahanası, marul, lahana, avakado, yeşil elma, salatalık, biber, taze soğan, roka gibi besinler yer alıyor.

KIRMIZI
Domates, kırmızı elma, çilek, karpuz, ahududu, kiraz, turp gibi kırmızı besinler sağlık açısından oldukça önemli. Kırmızı renkli besinlerin Alzheimer hastalığından korunmada başrolü oynadığı artık kanıtlandı. Kırmızı besinler, kalbin kan akımını düzenliyor ve üriner sistemin sağlığını da koruyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Renklerin Sağlıktaki Önemi
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» İstikşaf Çalışmaları-1

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Paylaşımın Dinmek Bilmeyen Yağmuru ..Forum EyLüL SizLerLe :: GENEL :: Saglık Bilgisi-
Buraya geçin: